Hepimiz web sitemizi çalıştırırken hata yapıyoruz. Ancak, bu hataların niteliği şirketinizin boyutuna göre değişir. Kuruluşunuz büyüdükçe hatalar değişir. Bu yazı, büyük kuruluşlar arasındaki yaygın hataları ele alıyor.
 

Ayrı Bir Web Departmanınız Olması Gerekir

Birçok organizasyonda, web sitesi ya pazarlama ya da IT Departmanı tarafından yönetilir. Bununla birlikte kaçınılmaz olarak, web sitesi iç siyasetin kurbanı haline gelmek suretiyle ali cengiz oyunlarıyla bir iç savaşa neden oluyor.
Gerçekte, bir web stratejisi izlemek her iki grup için de özellikle uygun değildir. IT belli ki karmaşık sistemleri piyasaya sürmek için mükemmel olabilir. Ancak kullanıcı dostu deneyimini geliştirmede veya bir Online marka oluşturmada uygun değildir.
 
Web Sitenizi Yönetmek Tam Zamanlı Bir İş

Web sitesi sadece pazarlama ve IT arasında bölünmez. Genellikle kaynak da yetersizdir. Özel bir web ekibi olması yerine, web sitesinden sorumlu olanların sıklıkla "günlük işlerinin" yanında bunu halletmeleri bekleniyor. Bir web takımı zamanının büyük çoğunluğu, uzun vadeli stratejik düşünme yerine günlük bakım için harcanmaktadır.
Bu durum, web sitesini "korumak" için kiralanan kişilerin, personelin genç üyelerinden olması nedeniyle daha da ağırlaşmaktadır. Web sitesini geliştirmek için yeterli tecrübeleri veya yetkileri yoktur. Kuruluşların web stratejilerini ileriye taşımak için tam zamanlı kıdemli web yöneticileri seçerek web sitelerine ciddi bir şekilde yatırım yapma zamanı gelmiştir.

Periyodik Yeniden Tasarım Yetmiyor

Kurumsal web tasarım siteleri kaynak yetersiz olduğundan genellikle uzun süre ihmal edilir. İçerikleri, tasarımları ve teknolojileri yavaş yavaş eskir.
Bu kaçınılmaz gerçek hatırı sayılır bir harcamayla yeniden tasarıma götürür. Bu kusurlu bir yaklaşımdır. Para kaybıdır. Çünkü eski web sitesi değiştirildiğinde, onun için yapılan yatırım da kaybolur. 
 
Web Siteniz Herkesin İlgisini Çekemez

Bir müşteriye sorduğum ilk sorulardan birisi "Hedef kitle kimdir?". Yanıt uzunluğunu duyduğumda devamlı olarak şok olurum. Sık olarak çeşitli insanlara ait uzun ve detaylı bir liste sunarlar. Kaçınılmaz olarak, bir sonraki soru da şudur: "Bu birçok demografik gruptan hangisi en önemlidir?" Kararsız bir şekilde, cevap genelde hepsinin aynı derecede önemli olduğu yönündedir.

Acı gerçek ise, herkes için bir web sitesi kurma, hiç kimsenin ilgisini çekmeyeceğidir. Kitlenize son derece odaklanmış olmak, tasarımınızı ve içeriğinize hitap etmek önemlidir. Bu, diğer kullanıcılarınızı görmezden geldiğiniz anlamına mı geliyor? Hiçte değil. Web siteniz herkese açık olmalı, kimseyi rahatsız etmemeli veya hariç tutmamalıdır.
 
Sosyal Ağlarda Parayı Boşa Harcıyorsunuz

Web sitesi yöneticilerinin giderek bir web stratejisinin web sitesinin çalışmasından daha fazla olduğunu kabul etmesini ümit verici buluyorum. Erişimlerini artırmak ve yeni izleyicilerle etkileşimde bulunmak için Twitter, Facebook ve YouTube gibi araçları kullanmaya başlıyorlar. Bununla birlikte, bu araçları kullanmalarına rağmen, çoğu zaman etkisiz hale gelirler. Bir kurumsal hesaptaki tweetleme veya YouTube'da satış Demonstrasyonları göndermek, sosyal paylaşım ağının özünü es geçiyor.Sosyal ağlar, insanların diğer insanlarla iletişim kurması ile ilgilidir. Bireyler, markalar ve şirketler ile ilişkiler kurmak istemezler. Kurumsal bir Twitter hesabı oluşturmak ya da kurumsal bir blog oluşturmak yerine çalışanlarınızı kendilerinin Tweetlemeye ve bloglamaya başlamaya teşvik edin.  
 
Web Siteniz Sizinle Alakalı Değildir

Bazı web sitesi yöneticilerinin web sitelerinin herkese hitap etmesini istedikleri yerlerde, diğerleri kendilerine ve meslektaşlarına hitap etmesini istemektedir. Şaşırtıcı sayıda organizasyon kullanıcılarını tamamen görmezden gelmekte ve web sitelerini tamamen örgütsel bir perspektifle temel almaktadır. Bu genellikle yönetici direktörün kişisel tercihlerini karşılayan ve jargonla dolu içerik barındıran uygunsuz bir tasarım ile kendini gösterir.
Bir web sitesi, personelin tercihlerine göre şekillendirilmemelidir, kullanıcılarının ihtiyaçlarını karşılamalıdır. Çok fazla tasarım reddedilmiştir. Sırf patron "yeşilden hoşlanmıyor" diye.
 
Web Takımınızdan Değer Alamıyorsunuz

İster kendi bünyesinde bir web ekibine sahip olun, isterse harici bir ajans kullanın, pek çok kuruluş web tasarımcılarından en iyi şekilde yararlanamıyor. Web tasarımcıları piksel iticilerden çok daha fazlasıdır. Web hakkında ve kullanıcıların bununla nasıl etkileşime girdiğiyle ilgili zengin bilgiye sahiptirler. 
Web ekibinizden maksimum kazanç elde etmek istiyorsanız, çözümler değil sorunları sunun. Örneğin, genç kızlara yönelik web sitenizi hedefliyorsanız ve tasarımcı firma mavi rengi düşünürse, kitlenizin o renge karşı iyi yanıt vermeyebileceğini önerin. Ona pembe olarak değiştirmesini söylemeyin. Bu şekilde tasarımcı, seçiminizden daha iyi bir çözüm bulma özgürlüğüne sahiptir. Tasarımcınızın sunduğunuz sorunu çözmesine izin verin. 

Komite Tarafından Yapılan Tasarım Ölüm Getirir

Büyük bir organizasyonun web sitesi yönetimine yaklaşımının nihai sembolü, komitedir. Çünkü iç politika herkesin bir sözü olması ve tüm hususların dikkate almasını talep ettiğinden dolayı web sitesini ele almak için çoğunlukla bir komite oluşturulur. Tüm komitelerin kötü bir fikir olduğunu söylemek, saflıktır ve büyük bir kurumsal web sitesinin istişare olmadan geliştirilebileceğini önermek hayalidir. Bununla birlikte, tasarım söz konusu olduğunda komiteler sıklıkla organizasyona zarar verir. 
 
Bir CMS Gümüş Bir Kurşun Değildir

Çalıştığım müşterilerin çoğunun inanılmaz derecede gerçekçi olmayan CMS beklentileri var (içerik yönetim sistemleri). Bir CMS'nin çok fazla fayda sağlayabileceği kesinlikle doğrudur. Bunlar arasında şunlar bulunur: 
  • İçerik eklemenin teknik engellerini azaltmak,
  • Daha fazla insanın içeriği eklemesine ve düzenlemesine izin vermek,
  • Daha hızlı güncellemeleri kolaylaştırmak,
  • Ve daha fazla kontrole izin vermek, 
Bununla birlikte, pek çok CMS, sahiplerinin arzu ettiklerinden daha az esnektir. Yönettikleri web sitelerinin değişen taleplerini karşılamayı başaramıyorlar. Web sitesi yöneticileri ayrıca, CMS'nin kullanımı zor olduğundan şikayet ediyorlar. Bununla birlikte, birçok durumda bunun nedeni yeterince eğitilmemiş veya düzenli olarak kullanılmamasıdır. CMS'yi web sitenizin bakım sorunlarını çözmek için olduğunu düşünüyorsanız, hayal kırıklığına uğrayacaksınız.
 
Çok Fazla İçeriğiniz Var

Büyük kurumsal web sitelerinde içerik bakımıyla ilgili sorunun bir kısmı, ilk etapta çok fazla içerik olmasıdır. Bu web sitelerinin çoğu yıllar içinde gelişti ve daha fazla içerik eklendi. Hiçbir aşamada kimse içeriği gözden geçirmedi ve neyin çıkarılabileceğini sormadı.
Birçok web sitesi yöneticisi kimsenin okumayacağı kopyalarla web sitelerini dolduruyor. Bu, aşağıdakiler nedeniyle olur: 
  • Bir şeyleri kaçırma korkusu: Her şeyi çevrimiçi hale getirerek, kullanıcıların istediklerinizi bulabileceklerini düşünüyorlar. Ne yazık ki, bu kadar çok bilgi olduğunda, bir şey bulmak oldukça zor oluyor.
  • İster kendi web sitelerinde veya izleyicilerinde güven eksikliğinden dolayı kullanıcılara sonu olmayan açıklama sağlama ihtiyacı hissediyorlar. Maalesef kullanıcılar bu kopyayı hiçbir zaman okumazlar.
  • İkna etmek için çaresiz bir istek: Ürünlerini satmak veya mesajlarını iletmek için çaresizdirler ve bu nedenle metni gerçekten değerli bilgiler taşıyan satış kopyasıyla şişirirler.
 
Sonuç

Büyük kuruluşlar web sitelerini yürütürken çok iyi şeyler yapıyorlar. Ancak, aynı zamanda acı verici hatalara neden olabilecek bazı benzersiz zorluklarla da yüzleşirler. Bu problemleri çözmek yanlışların kabul edildiği, iç siyasetin üstesinden geldiği ve markanızı kontrol etme şeklinin değiştirilmesi anlamına geliyor. Bunu yapmak önemli bir rekabet avantajı sağlayacak ve web stratejinizin uzun vadede daha etkili olmasına izin verecektir.