Google™ arama motorları içerisinde en popüler olan ve en yaygın kullanılan arama ağıdır. Her gün yaklaşık bir milyar internet kullanıcısı Google™' yi ziyaret etmekte ve onu kullanmaktadır. Bu sayede Google™ her gün yaklaşık olarak 20 petabayt veriyi işlemektedir. Bu bilgiler doğrultusunda Google' a baktığımızda internete Google dememiz hiç de yanlış bir deyim olmaz.Google' a reklam vermek sitelerin geleceği ve bulunabilirliği açısından çok önemli bir yerdedir. İnternet ortamına her geçen gün katılan milyonlarca sitenin arasından bizi bulunabilir kılan tek yer Google'ın değerli ve sonsuz dizinidir. Bu dizinde her gün milyonlarca site birbirleri ile yarışmakta ve daha ön sıralara çıkma arzusunu arttırmaktadır. Google da ne kadar ön sıralarda olursak ziyaretçilerimiz bizi o kadar hızlı bulacaklar ve bize yarar sağlayacaklardır. Google da üst sıralara çıkmanın bir kaç yolundan birisi de Google reklam vermektir. Google reklam vermek; adından da anlaşılacağı gibi belli bir bütçe ile arama sayfasının belirli bölgelerinde sitemizin reklamını yapması anlamını taşımaktadır. Sitemizin reklamını her ne kadar başka platformlarda ve sitelerde yayınlatsakta bunlar Google kadar değerli ve bize kazanç getirir olmazlar. Çünkü Google arama hacmi ve akıllı reklam ağı sayesinde rakiplerinden her zaman bir adım önde olmuştur. Google' ın reklam verme platformlarına bu yazımızda yer vereceğiz ve size reklam nasıl verilmeli bu bilgileri anlatmaya çalışacağız.

Google reklam verme platformu: Google Adwords ​™

Google Adwords Nedir ?
Google adwords google'ın arama dizininde bulunan siteler için arama ağı üzerinde açık arttırmalı reklam vererek dizin üzerinde üst sıralarda çıkmasına yarayan ücretli bir araçtır. Google adwords milyonlarca google kullanıcısının kendi sitelerini dizinde bulunabilir kılmaları için geliştirilmiştir. Belirlenen arama kelimelerinde arama sayfası üzerindeki reklam alanlarında sitenizi yayınlamanıza ve bu alanlardan ziyaretçilerinize kolaylıkla ulaşmanıza yarayan bir uygulamadır. Bu araç google tarafından site sahiplerinin reklam vermesi için geliştirilmiş bir ücretli araçtır. Sanıldığının aksine ücretler aşırı yüksek değildir. Her site sahibinin, kobinin, girişimcinin yada orta ölçekli bir şirketin bütçesine göre çok uygun miktarlarda verilebilecek düşük maliyetlerle yüksek hitlere ulaşılabilecek bir araçtır.

Google Adwords Kimler içindir ? Kimler reklam vermelidir ?
Google adwods internette sitesi olan herkes içindir. Sitesi olan ve bu site üzerinde belli bir ziyaretçi kitlesine ulaşmak isteyen herkes adwords'ü kullanmalıdır. Google dizini üzerinde organik olarak istediğiniz sırada ve bulunabilirlikte değilseniz adwords tam da sizin içindir. Ne tür siteniz olursa olsun google da reklam verebilir ve bu reklama harcadığınız küçük bütçelerin ardından harcamalarınız olumlu sonuçları görebilir ve emeklerinizin meyvelerini anında tadabilirsiniz.

Google' a kendim reklam hesabı oluşturup reklam verebilir miyim ?
Elbette kendiniz google üzerinden reklam hesabı oluşturup google' a reklam verebilirsiniz. Reklamlarınızı takip edebilir ve verdiğiniz reklamları değerlendirebilirsiniz. Fakat teknik olarak en iyisini ve mükemmel sonuca ulaşmak istiyorsanız mutlaka bir uzmandan destek almalısınız. Unutmayın ki uzmanlar sizin geçeceğiniz o uzun ve engebeli yollardan sizden önce geçmiş tüm zorlukları tecrübe etmiş ve en doğru sonuçları seyir defterlerine işlemiştir. Bir uzmandan eğitim almak ve danışmakta mutlaka fayda bulunmaktadır.

Google reklam vermek için hesap oluşturma Bölüm 1 : 
Öncelikle adwords üzerinde bir hesap oluşturmak için bir gmail hesabınızın olması gerekmektedir. Gmail hesabınızı oluşturduktan sonra (Gmail hesap oluşturma:https://accounts.google.com/signup?hl=tr ) google adwords bölümü üzerinden kullanıcı adımız ve şifremiz ile login olarak google adwords panelimize bağlanıyoruz. Panele bağlanabilmek için adresimiz: http://www.google.com.tr/adwords/ Sayfamızın sağ üst köşesinden oturum açın linkine tıklayarak karşımıza gelen oturum aç penceresi üzerinden mail adresimizi ve şifremizi yazarak panele girişimizi sağlıyoruz. 
 


Adwords hesabımıza giriş yaptığımızda bizi ilk kampanyanızı oluşturun ekranı karşılayacaktır. Bu ekranda ilk kampanyanızı oluşturun diyoruz ve bir sonraki aşamaya geçiyoruz. Reklam kampanyası google'ın reklam alanlarında sitemizin linkinin altında ve üstünde yazan bizim belirleyeceğimiz kısıtlı cümlelerden oluşan bölümlere deniliyor.
 

Açılan kampanya sayfamızdan kampanya adımızı belirleyici olsun diye yazıyoruz. Ardından tür bölümünden yalnızca arama ağı reklamlarını seçiyoruz. Bu alanda bir çok seçenek var gördüğünüz gibi fakat biz şimdilik arama ağı reklamlarını kullanacağız ve bu yüzden yalnızca arama ağı reklamlarını seçiyoruz. Standart özelliklerde bırakıyoruz ve devam ediyoruz. Cihazlar olarak herhangi bir değişiklik yapmıyoruz ve devam ediyoruz. Yer bölümü bizim için çok önemli sitemizin reklamlarının hangi ülkelerde yayınlanacağını seçmemiz gerekiyor. Eğer sitemizde Türkçe'den başka yabancı dil mevcut değil ise ve başka ülkelerde reklam yayınlamamızın bize her hangi bir katkısı olmayacak ise boşu boşuna reklamlarımızın tıklanmasına sebebiyet vermemek için bu alanı Türkiye seçiyoruz yada seçili ise öyle bırakıp geçiyoruz. 

Teklif stratejisi bölümü ise adwords'ün ve google reklam vermek işleminin en önemli parçası bu alanı gereksiz fazla yada çok az yaparsak ilerleyen zamanlarda reklamlarımızın performansını olumsuz yönde etkilemesi yada ziyaretçi akışımızın azalması gibi sorunlara sebebiyet vermesine yol açacaktır. Bu yüzden bu alanı varsayılan teklifimizi deneme amaçlı 0,50 kuruş yani reklamımıza alacağımız her tık başına yani sitemize girecek her bir kişi de diyebiliriz. Bize gelecek her ziyaretçi başına 0,50 kuruş vereceğiz anlamına getiriyoruz. Bu rakam belki ilk başlarda size fazla gelmiş olabilir ama her bir ziyaretçinin bize geri dönüşü çok daha fazla olacağından ilerleyen zamanlarda bu rakamları gözardı edebileceğiz. Bütçe alanımızda günlük harcayacağımız toplam bütçe anlamına gelmekte. Örneğin bu ay google a reklam vermek için 300 Tl lik bir bütçe ayırdıysak. 300 Tl yi güne bölerek günlük 10 Tl lik bir bütçeleme yapmamız ideal olacaktır. Ve tıklama başına 0,50 kuruş verdiğimiz içinde günlük 10 Tl miz dahilinde sitemize 20 ziyaretçi alacağız bunu da aya vurarsak aylık yaklaşık 600 kişi sitemize girmiş olacak. Tabi bu rakamlar sitemizin türüne ve diğer rakiplerimizin tekliflerine göre değişmekte fakat biz bu konulara diğer bölümlerimizde değineceğiz. 

Kaydet ve devam et butonuna basarak diğer sayfamıza geçebiliriz.
 

Reklam
Wipaste C2 Yüksek Performanslı Termal Macun