Web tasarımımızda etkili bir seo yapabilmemiz için bir takım kurallara uymamız gerekmektedir. Bunların başında görsel olarak ziyaretçiyi yormayan tasarımlar gelir. Arama motoru botları sitemizi dolaşırken bir ziyaretçi gözü ile verilerini toplarlar.

Öncelikle bir bot sitemize geldiğinde ilk baktığı yer <title></title> tagları arasında olan sayfamızın başlığır. Başlığımızı düzenlerken çok dikkatli olmalıyız. Ziyaretçilerimize sunduğumuz ve ön planda olmasını istediğimiz kelimelerimizi başlığımız,a önem sırasına göre yazmamız gerekmektedir. Örnek olarak; kedi maması satmak istiyorsak sitemizin başlığı "Ucuz kaliteli Kedi Maması - Firmamızın İsmi" yada "Kedi Mamalarında Kampanya" gibi olmalıdır. 55 karakteri geçmemesine özen göstermeliyiz.

İkinci önemli olan alan ise description yani açıklama meta tagımızdır. Bu tagımız içerisinde 150 karakterden kısa sayfamızı ve içeriğimizi kısaca etkili cümlelerle anlatmalıyız.

Sayfamızın içeriğinde geçmeyen anahtar kelimelerimizi başlık ve açıklamamıza yazmamız bize eksi puan kazandracaktır buna çok dikkat etmeli ve sitemiz içerisinde olan kelimeleri ve ürünleri seo açısından değerlendirmeye almalıyız. Unutmayalım arama motorları çok zeki uygulamalardır. Ve insanlara ne kadar başarılı sonuçlar sunarlarsa o kadar popüler olurlar. Bu yüzden bizim seo yaparak arama sonuçlarına müdahale etmemizi istemezler. Bunun içinde ellerindeki tüm üstün algoritmaları sitemizi değerlendirirken kullanırlar. Bizim aslında asıl yapmamız gereken arama motorunu kandırmak için değil kaliteli ve özgün bir web tasarımı yaparak ziyaretçilerimizi memnun etmemizdir. Arama motoru botlarının sitemizde indexlemesi gereken içeriği hatasız bir şekilde onlara sunmamızda amaçlarımız arasındadır.

Başlık ve description gibi alanlarımızdan sonra menumuzde onemlidir. Örneğin "Kedi Mamaları" adlı ürünümüz varsa menümüze "Kedi Mamaları" adlı bir link açmalı ve bu linkin bağlantı dosya adını: "kedi-mamalari.* " yapmalıyız. Dosya adımınızın sonunda .html .php yada .aspx olması bişeyi değiştirmemektedir. 

H1,H2,H3 Taglarımızda çok önemlidir. Başlığımızda geçen ve yoğunlaştığımız kelimemizi bu tagımızın içerisinde kelime öbeği şeklinde yani mantıklı bir cümle içinde kullanarak geçirmeliyiz.

Son olarakta metinlerimizin içinde fazla aşırıya kaçmadan anahtar kelimemizi ve eş anlamlılarını %3 oranında kullanmalıyız.

 

Reklam
Wipaste C2 Yüksek Performanslı Termal Macun